Søg visa når klubben skal på udlandsrejse

Hvis man er en sportsklub eller en klub for model-jernbanebyggere eller noget helt tredje, så kan det godt være at man på et tidspunkt får lyst til at tage ud på en dejlig ferie allesammen. At rejse sammen med mennesker man holder af, er noget af det hyggeligste og mest givende, der findes. Man kan få talt sammen om alle mulige ting, og lære hinanden dybere at kende. I klubberne opstår venskaber, som kan komme til at være livet ud. Det er skønt at se.

E-visa er en elektronisk måde at søge visum på. Der er stadig mange skønne rejsemål, hvor visum er påkrævet. Men hvor man i gamle dage skulle indsende fysiske blanketter, så foregår processen altså online i dag, og dermed går det også en hel del hurtigere. Hvis du klikker dig ind hos e-visa.dk, så kan du finde en artikel, hvor det beskrives hvordan man søger. Det er ikke raketvidenskab for viderekomne, men alligevel er det rart at blive ført ind i processerne bag konceptet.

Corona spøger stadig

Inden I søger om visum, så vær lige helt sikre på at landet også er åbent for indrejse. I forbindelse med corona-pandemien har store dele af verden været lukket ned, så man bør lige undersøge mulighederne for indrejse først. En let måde at gøre det på er at finde de pågældende landes ambassaders hjemmesider, og læse sig frem til de gældende regler for indrejse. Det giver i hvert fald ingen mening at søge om visum, hvis man ikke kan komme ind i lande.

Det elektroniske visum

Et elektronisk visum kommer som et PDF-dokument, der giver personen indrejsetilladelse i det pågældende land, hvor visummet er søgt. Man modtager det på en email og printer det selv ud inden afrejse. Det koster naturligvis noget at få et sådant visum. Ofte ligger prisen i omegnen af 99 euro. Det tager en uges tid at få lavet et visum, alt efter hvilket land man søger i. Det kan variere, men regn med cirka en uge til ti dage. Et visum rækker typisk i 30-60 dage.

Ud i verden med ligesindede

Medlemmer af den samme klub har oftest samme interesser. Det er jo ligesom derfor at klubben er blevet lavet. Når man rejser med andre medlemmer af den samme klub, så er der selvsagt masser at tale om, for man har jo samme interesser. Derfor kan ferieture med klubberne let gå hen og blive uforglemmelige oplevelser. Det er hyggeligt at rejse sammen med folk, man deler interesse med. Det giver mere dybde i oplevelsen. Men husk at søge visum i god tid. Gør det gerne elektronisk. Det er smart at man selv kan printe det ud og tage det med på rejsen.