Sådan optimerer du din virksomheds online tilstedeværelse 


Stort set alle virksomheder er i dag til stede på nettet. Dét betyder, at du har langt flere konkurrenter, end du muligvis går og tror – og dét stort set uanset hvad din egen virksomhed beskæftiger sig med. Vil du gerne sikre dig, at dine potentielle kunder finder frem til netop din hjemmeside, når surfer online? Så er det langt fra nok, at hjemmesiden fungerer korrekt. Konkurrencen på nettet er benhård. Heldigvis er der flere ting, du selv kan gøre for at optimere din virksomheds online tilstedeværelse. 


Skriv fejlfrit 


Først og fremmest er det helt altafgørende, at al teksten på din hjemmeside er skrevet fejlfrit. Stavefejl får dig til at fremstå uprofessionel. Det samme gælder grammatiske fejl og klodsede sætninger. Hvis du ikke selv er en stærk skribent, kan du overveje at hyre en udefrakommende tekstforfatter til at udforme hjemmesidens indhold. Der findes mange forskellige bureauer, der udbyder freelance tekstforfattere, og selvom du måske helst ville spare udgiften, er pengene rigtig godt givet ud. 


Brug SEO-optimering 


SEO-optimering forhøjer også dine chancer for at få mere trafik på din hjemmeside. Og som med tekstforfatningen, er SEO-optimering en opgave, som du snildt kan finde udefrakommende til at tage sig af. 

SEO står for søgemaskineoptimering, og processen går ud på både at gøre din hjemmeside relevant for de enkelte brugeres søgning og samtidig gøre den mere attraktiv end dine konkurrenters hjemmesider. Søgemaskineoptimering omfatter som regel en teknisk del, en indholdsdel og en troværdighedsdel. Den gode nyhed er, at du ikke behøver at forstå samtlige af processens aspekter. Blot skal du finde en udefrakommende, som specialiserer sig i SEO-feltet. 



Udnyt de sociale medier 


Som de fleste virksomheder har hjemmesider, er det også kun de færreste virksomheder, der i dag ikke er tilstede på de sociale medier. Instagram bør i et visuelt format introducere og skabe opmærksomhed omkring din virksomheds projekter. LinkedIn bør fortælle om din virksomheds milepæle og succeshistorier. Og Facebook skal bruges som et samlet forum for din virksomheds følgere og danne basis for videndeling om virksomhedens engagementer. Hvis du af og til har amerikanske kunder, kan det også være en god idé for dig at oprette en Twitter-profil. Og du kan eventuelt overveje også at holde dig aktiv på Pinterest.  


Udbred kendskabet til dit brand med Pinterest annoncering 


Pinterest egner sig særligt som platform, hvis du gerne vil udbrede kendskabet til dit brand, og hvis du beskæftiger dig med mode, gastronomi, personlig pleje, eller andet som bedst kan formidles visuelt. Og hvis du vil være sikker på, at dine produkter når ud til så mange som muligt, kan overveje at supplere din profil med Pinterest annoncering