Kaffe er en uundværlig del af klublivet

I Danmark har vi en lang tradition for klub- og foreningsliv. Vi har til alle tider nydt at samles om forskellige aktiviteter og dyrke fællesskabet. Og med fællesskabet følger kaffe. Det gælder ikke kun fællesskab i en klub eller forening, men i alle livets områder. Vi mødes med en date over en kop kaffe, vi deler hemmeligheder med vores nærmeste, mens vi nyder en kop kaffe, og vi tager kaffen med på udflugter og skovture. Når nu kaffen er så stor en del af vores liv, hvorfor så ikke gå efter den bedste af slagsen?

Gennem tiden har vi udviklet vores måde at lave kaffe på. Til at starte med ristede man bønnerne på en pande over ilden, knuste dem og hældte kogende vand over. Senere fik man filterkaffe og kander i messing og kobber med en speciel hældetragt. De fleste danskere kan nok huske den klassiske blå kaffekande, som vi ser Laura bruge i den danske serie ”Matador”. I dag har vi et stort udvalg af kaffekværne, filterkaffemaskiner, stempelkander og espressomaskiner. Du kan derfor nu få en god kop kaffe uanset, hvor du befinder dig, og hvad du laver.

Skift termokanden ud med en Senseo Kaffemaskine

I foreningslivet og til klubarrangementer har den klassiske termokande været fast inventar. Der blev brygget store mængder kaffe på filterkaffemaskiner og medbragt til alverdens arrangementer. Men denne type kaffe har ofte ry for ikke at være den bedste af slagsen. Hvorfor ikke Investere i en Senseo Kaffemaskine og få velsmagende friskbrygget kaffe til hver en tid? En Senseo fylder ikke alverden og kan hurtigt og nemt lave en kop kaffe til den, som trænger, uden at man skal vente på filterkaffemaskinens langsomme snorken.

Kaffe for enhver smag

Noget af det smarte ved Senseo kaffemaskiner er muligheden for at lave forskellige kaffevarianter. Før i tiden kendte vi kun den sorte kaffe, som kunne fortyndes eller forsødes med mælk eller sukker, men i dag kender vi en lang række andre muligheder som fx Café Latte og Cappuccino. Og nu er disse lækre varianter ikke længere forbeholdt cafebesøg, men kan også nydes derhjemme eller i foreningslivet. Køb Senseo kaffepuder i forskellige varianter og hav kaffe klar til enhver kaffetype.

Bæredygtig og børnevenlig

Kaffe har ikke altid været lig med bæredygtighed, da forholdene for kaffebønderne kan være problematiske, og dyrkningen kan belaste miljøet. Senseo er dog drevet af en passion for bæredygtighed, både i forhold til dyrkningen af kaffen med respekt for miljøet og de involverede lokalsamfund, og i forhold til produktionen af deres maskiner. Du kan derfor vælge Senseo med en god grøn samvittighed.

Synes du ofte, at børnene i klubberne bliver glemt i de voksnes kaffefokus? Med Senseo sker det ikke længere, da du også kan lave lækker varm kakao til de yngste på den smarte maskine.