3 værdifulde tips til små virksomheder

Det kan som virksomhedsejer være svært at have tilstrækkeligt med tid, til alle de punkter som kræver opmærksomhed for, at en virksomhed kan vokse sig til succes.

Synlighed giver flere kunder

Markedsføring er en essentiel faktor for at enhver form for virksomhed kan få succes. Det er ikke nok blot at have et godt produkt, eller en god service. Det er afgørende at være synlig på markedet. Markedsføring kan hjælpe virksomheder med at opnå den nødvendige opmærksomhed for at blive en succes. Dermed ikke sagt, at det i alle virksomheders tilfælde er nødvendigt at bruge store budgetter på markedsføring. I nogle virksomheders tilfælde, som har et godt produkt, som kunder er tilfredse med, så henviser disse ofte andre kunder til dig. Denne form for markedsføring henvises til som mund til mund-markedsføring.

Digital markedsføring

Der findes efterhånden ingen virksomhed, som ikke har en hjemmeside eller på en eller anden måde er tilstede online. Det er derfor heller ikke nok blot at have en hjemmeside, eller en Facebook side. Det har alle.

Det er derfor i større grad blevet nødvendigt at investere i digital markedsføring. Heriblandt Google Ads og Facebook markedsfæring. Det er f.eks. vigtigt at være synlig på Google, når potentielle kunder søger på relevante søgeord. Det er i den sammenhæng også fordelagtigt at bruge Google AdWords til at teste om der er interesse for dine produkter. Hvis resultaterne ikke er som de skal være, så kan du oftest opdage disse i tide, og ændre din virksomheds strategi, og dermed vende udviklingen.

Regnskab

Det er for alle virksomheder vigtigt at have styr på sit regnskab og bogføring, da det ellers kan blive en stor hovedpine i længden.

Regnskab og bogføring er en opgave, som kræver tid og opmærksomhed på daglig basis. Det er eksempelvis vigtigt at bogføre alle transaktioner som forekommer på daglig basis. Hvilket i sig selv, kan slå de fleste ud. Det er de færreste virksomhedsejere, som holder af at bruge tid på regnskab og bogføring bl.a. fordi, at de samme kræfter kunne være benyttet på at skabe vækst i virksomheden.

Mange virksomheder er begyndt at outsource deres regnskabsafdeling, da der i dag er virksomheder hvis grundlag for eksistens er at varetage andre virksomheders regnskab og bogføring. Det er til stor fordel, især for de små virksomheder, hvor der er mangel på tid og hænder. At søge hjælp til regnskab og bogføring, er dermed blevet et udbredt fænomen blandt virksomheder.

Rekruttering

Rekruttering er en opgave, som hurtigt kan blive enormt tidsslugende. Det er nødvendigt at lægge de nødvendige kræfter i opgaven, da det kan koste en virksomhed mange penge, at hyre medarbejdere som ikke er korrekte til de pågældende stillinger, og derfor forsvinder efter kort tid.

Det koster dig som virksomhedsejer en masse penge at rekruttere de ’forkerte’ medarbejdere. Det er en masse spildte arbejdstimer, som er benyttet på selve rekrutteringsprocessen, på oplæringsprocessen, og ikke mindst på en ny rekrutteringsproces. Det kan hurtigt udvikle sig til en ond cirkel, hvis ikke man har de rette kompetencer til rekruttering. Det kan derfor være en værdifuld investering at investere i et eksternt rekrutteringsbureau, som kan være tilstede under processen. Rekruttering skal helst ikke være skyld i at du som virksomhedsejer taber penge, snarere det modsatte.