Bettingvirksomheder sponsorerer sporten

Fodbold og sportsbetting hænger uløseligt sammen. Derfor er der også mange fodboldklubber, der sponsoreres af bettingvirksomheder. Det er en god måde for virksomhederne at få synlighed på, når de på den måde figurerer i en relevant kontekst. Samtidig er det en måde, hvorpå fodboldklubberne får støtte på. Alt i alt en fin symbiose.

Måske derfor er mange af de primære sponsorer for fodboldhold også netop bettingvirksomheder. De udgør faktisk hovedparten af primære sponsorer – i England er det eksempelvis tæt på 60 % af klubberne, der bærer logoer fra bettingvirksomheder på deres holdtrøjer. Lignende mønstre kan findes andre steder.


Fodbold og Betting

Fordi disse to ting, fodbold og betting, på den måde går hånd i hånd, er det altså naturligt også at lade sponsoraterne afspejle dette. Det diskuteres dog, om det er ideelt lade de to ting hænge så meget sammen. Om det er ansvarligt, på den måde at udbrede gambling, som betting jo reelt er, på en så tydelig måde. Hertil er modargumentet, at de to ting jo netop støtter hinanden. Fodbold er en sport, der bruges enormt mange penge på, og de må jo komme et sted fra. Uden sponsoraterne er det noget nær umuligt for fodboldklubberne at skrabe nok penge sammen til alle de mange udgifter, der også hænger sammen med at drive sportsklub. Dette tæller alt fra lønninger, køb af spillere, at sørge for steder at spille og en lang række af andre ting.


Eksempler på bettingvirksomheder, der sponsorerer fodboldklubber, er Unibet, der er den primære sponsor for Allsvenskan og Superettan, eller Betfair, der blandt andet sponsorer Arsenal. Derudover har firmaet Leo Vegas sidste år fået deres to første sponsorater af fodboldklubber.

 

Leo Vegas sponsorships

Leo Vegas er ikke kun casino og bettingvirksomhed, men støtter også sportsverdenen. Dette sker gennem sponsorater. Ved at bære firmaets logo på deres trøjer kan fodboldhold – eller for den sags skyld andre sportsfolk – promovere Leo Vegas som bettingside, samtidig med at de får penge til at holde deres hold kørende. På den måde er sponsoratet til fordel for begge parter. Leo Vegas får nemlig skabt opmærksomhed omkring netop deres brand, hvilket er relevant inden for sportsbetting.

Konkret drejer det sig om fodboldklubberne Norwich City FC og Brentford FC, som Leo Vegas har landet sponsorater hos. De to engelske klubber kommer til at bære firmaets logo på brystet, hvilket giver god opmærksomhed på det under kampe.

Med de mange portaler, der findes til betting, kan det være svært at være synlig blandt de mange konkurrenter. Ved at figurere med logo på spillernes trøjer, bliver det til et naturligt valg at vælge at bette gennem netop Leo Vegas, hvis man spiller på kampe, der involverer en af de to klubber. Og især fodbold er et relevant sted at satse på at promovere sig, når det handler om betting. Både fordi det er blandt de sportsgrene, hvor det er mest udbredt at spille penge. Men også fordi der findes så mange forskellige faktorer, man kan spille på under en fodboldkamp. Mere information om sponsorships kan du finde her, hvor du også kan finde et hurtigt overblik over gode tilbud hos Leo Vegas.