Derfor er det en god idé at melde dig ind i fitness

Der er vist ingen der er i tvivl om, at motion og sunde kostvaner er vejen frem hvis man ønsker at leve et langt og sundt liv. Det er dog stadigvæk langt fra de fleste der faktisk gør en god indsats når det kommer til at spise rigtig og/eller at motionere. Nogen ser måske et fitness abonnement som spild af penge, og ønsker hellere at løbe en tur i ny og næ. Det kan der for enkelte personer være noget om, men i denne artikel giver vi et par gode årsager til, at et fitness abonnement er alle pengene værd – såfremt du selvfølgelig er aktivt medlem.

Du har flere muligheder i fitness

Er du medlem i fitness har du mulighed for at benytte dig af alt det træningsudstyr og alle de hold de kører. Derfor har du automatisk mulighed for at træne meget mere varieret, og med det bedste udstyr man typisk kan få – og det kan du ikke hvis du udelukkende løbet eller cykler, og selvom det i sig selv også er meget sundt og en rigtig god ting til at holde sig i god form, så har kroppen det også bedre hvis man styrketræner en smule.
Løber eller cykler du meget, så bruger du de samme muskler, i den samme stilling, og meget ofte. Det har kroppen generelt ikke alt for godt af, selvom det selvsagt er motion. At styrketræne andre muskelgruppe er rigtig sundt for dig, og det vil du takke dig selv for senere i livet, når du ikke har behov for gangstativ, eller fordi ryggen endnu ikke har givet dig problemer.

Holdtræning i fitness skaber fællesskab

Hvis du er socialt anlagt og kan lide at bevæge dig iblandt mennesker, så kan det være holdtræning er noget for dig. Mange foretrækker holdtræning fordi det netop er sammen med andre personer, og fordi det typisk er ”sjovere”, fordi der er instruktør på, og fordi mange instruktører gør deres ypperste for at gøre træningen interessant – hvad end det er zumba (dans), eller cirkeltræning med vægte.

Så hvis du har svært ved at se dig selv gå rundt alene i fitness og hive i diverse maskiner, kan det måske være at du skal kigge lidt nærmere på, hvilke hold der kører i dit lokale fitness. De fleste fitnesscentre har rigtig meget varieret træning, og derfor vil du med sikkerhed kunne finde noget der fanger din interesse.