Nations League

Hører du til en af de mange fodboldfans rundt omkring i Danmark? Så glæd dig til efteråret! Her gør UEFA, Det europæiske fodboldforbund, op med de uinteressante venskabskampe. En ny turnering bliver skabt, nemlig Nations League! Nations League er en træningsturnering, hvor de forskellige klubber spiller om 4 EM-billetter – Dvs. det er stadig venskabskampe, dog tilsat en ekstra dosis spænding og gejst blandt spillerne, og dermed også publikum. For hvad er fodbold egentlig uden spænding?

Frustrerede spillere

Det er ingen hemmelighed, at de mange venskabskampe har frustreret klubberne og spillerne, da der ikke som sådan er ’noget at kæmpe for’ i en venskabskamp. Afbud har der været nogle stykker af, hvilket som ofte er tegn på, at klubben ikke har følt, at disse kampe har været vigtige. Dette har desuden gjort at der har været en lav tilskuerinteresse hos de mange fodboldfans rundt omkring. Derfor var det en lettelse da UEFA sidste år meddelte, at Nations League skulle finde sted for første gang til efteråret 2018.

Til efteråret vil 55 klubber derfor spille mod hinanden i Nations League, og fodboldfans kan igen få noget at glæde sig til!

Tag din egen klub med ud og se Nations League

Er du spiller eller træner hos en fodboldklub? Både for trænere og for spillerne på holdet, vil det altid være en god idé for holdet at lave aktiviteter uden for træning sammen. På den måde bliver sammenholdet styrket, og sporten bliver sjovere og måske endda bedre. Et godt bud på en kommende aktivitet kunne være, at tage ind og se Nations League sammen! Dette vil være en god, spændende og sjov aktivitet for fodboldspillere i alle aldre.

Skaf dit rooligan udstyr til Nations League

Der er ikke noget, som gør dig og dit hold mere klar til en landskamp, end fedt rooligan udstyr – måske bortset lige fra en kold øl. På Rooligan.dk kan du både finde beklædning til børn og voksne. Her kan du bl.a. finde krigsmaling, konfettirør, kostumer, megafon osv. Rooligan.dk kan endda tilbyde dig dag-til-dag levering, så du ikke skal til fodboldkamp uden et fedt kostume.

Hvorfor er fodbold så fedt?

Du har sikkert altid elsket fodbold. Du kan måske også nikke genkendende til dét at sidde klistret op ad skærmen, med hjertet i halsen til en landskamp.

En af grundene er måske, at fodbold samler mennesker på tværs af sociale lag. Hvis man kigger på hvem som ser fodbold, så er det et bredt udsnit af samfundet, både lavt uddannede og højt uddannede. Dette samler de sociale lag. Fodbold kan ligeledes give en nationalfølelse. Vi ser ofte danskere klædt ud med vikingehorn og dannebrog til landskamp. Desuden er fodbold et spil med spænding, en masse dueller og skud på mål. Det er også værd at overveje, at det er spændende at små nationer kan vinde over store nationer i fodbold. Det giver en ekstra gejst.

Hold fast i denne fantastiske følelse af spændende fodbold, med rooligan udstyr fra Nations League.