3 grunde til at have et medlemssystem

Det kan koste sports- og motionsklubber dyrt, hvis de ikke har et medlemssystem. Her vil vi give nogle bud på, hvorfor det er så vigtigt, at du har styr på dine medlemmer, både for foreningen og medlemmernes skyld.

Mangel på overblik koster penge

Selvom en forening er for medlemmernes skyld, er det ikke altid, at medlemmer betaler til tiden. Der kan være mange grunde til, at medlemmer ikke betaler deres kontingent. Det kan være, at de har glemt det, de tror, de har betalt, eller de ikke har nogle penge. Grunden er underordnet for en forening.

Det kan ende med at være et kæmpe problem for foreningen, hvis der ikke kommer de penge i kassen, som foreningen skal bruge, kan det blive svært at betale en række udgifter. I værste tilfælde bliver foreningen nødt til at låne penge, fordi de ikke har kradset de penge ind, som de har pligt til.

Her hjælper et medlemssystem med at have styr på alle medlemmer, så man altid har styr på, hvem der har betalt og ikke betalt. Der kan være nogle, som har betalt forud, og så er der andre, som først betaler i sidste øjeblik. Det hele vil være tydeligt med systemet, så man altid kan forlange penge af dem, som er bagud.

Relevante informationer om alle medlemmer

Det er ofte besværligt, hvis man kun kan få fat i sine medlemmer, når de møder op i foreningen. Ofte er det lettere at få penge ind i klubkassen, hvis man sender kontingentet hjem til deres adresse og i første omgang deres e-mail.

Desuden skal systemet notere, når nogle betaler online. Det kan være via betalingsservice eller med betalingskort. Det er rart for medlemmerne, at de kan betale på mange forskellige måder. Det gør det også langt lettere for klubben at få sine penge ind.

Medlemmer vil gerne have, at det er let for dem, da det er de færreste, der går og tænker på, at de skal have penge til at betale en regning.

Medlemmer har også overblik

Med et system er det både medlemmerne og foreningen, som har fuldt overblik. Det gør jobbet lettere for alle. På den måde kan medlemmerne selv ændre deres e-mail, betale online, se deres status i foreningen osv.

Hvis I bruger et excelark og er gode til at få det opdateret, så skal jeres medlemmer stadigvæk hele tiden kontakte jer, hvis de vil kende deres status. Dette er ufattelig ineffektivt, og det er irriterende for kassereren.

Det er rarr for medlemmerne, at de bare kan logge ind og se deres status, og hvornår næste betaling er.

Let af få penge i kassen

Det sker nogle gange, at nogle ikke betaler til tiden, og her er det vigtigt, at I får det at vide med det samme. Med et medlemssystem er det let at sende en e-mail og fortælle, at det er tid til at betale kontingent. På den måde vil I opleve, at I oplever langt færre problem med at kradse penge ind. Det er en drøm for kassereren.

I bør helt klart gøre jeres liv lettere og få et medlemssystem.