10 måder at komme i gang med at dyrke mere motion

Vi er så trætte af undskyldninger om, at folk ikke har tid til at dyrke motion, at du her får vores råd til, hvordan du kan dyrke mere motion. Der vil helt sikkert være nogle af disse 10 råd, som du kan bruge, og så har du ikke længere nogen undskyldning for ikke at bevæge dig.

1. Meld dig ind i forening

Noget af det bedste, du kan gøre, er at tilmelde dig en sportsforening. På den måde ved du, at du bare skal møde op og dyrke motion. Det kan være fodbold, løb, håndbold osv. Der er masser af sports- og motionsklubber.

1. Skriv om det på sociale medier

Skriv dine mål for motion på sociale medier, for så er du også mere tilbøjelig til at gøre det. For ellers bliver du spurgt til næste familiearrangement, hvordan det går, og så er det ikke sjovt at sige, at du ikke er gået i gang.

1. Track dine mål med en app

I dag kan du hente en række apps, som kan give dit en notifikation, når du skal træne. Med en app som Endomondo kan andre også se, hvor tit du dyrker motion, og  det er ret motiverende.

1. Cykel på arbejde

De fleste kan få mere motion ind i hverdagen ved at gøre motion til en del af deres pendlerliv. Tag cyklen eller løb på arbejde. Hvis du har for langt, kan du cykle noget af vejen og så skifte til tog.

1. Faste tidspunkter for motion

Det er lettere at dyrke motion, hvis du altid gør det på samme tid. Nogle kan bedst lide at gøre det om morgenen, mens andre foretrækker efter arbejde. Vælg det som passer dig bedst.

1. Gør det let at dyrke motion derhjemme

Det er lettere at dyrke mere motion, hvis hele dit liv er bygget op omkring det. Når du skal ned og købe fredagsslik, så skal du altid tage cyklen. Sørg også for kun at se TV, når du benytter din kondicykel.

1. Køb godt udstyr

Mange er mere tilbøjelige til at træne, hvis de bruger penge på dyrt udstyr. Hvis du vil begynde til mountainbike, så er det dyrt at komme i gang.

Hvis du ikke har råd til det, kan du overveje at tage et lån for at bevæge dig mere. Ved lån online skal du altid tænke over, om du virkelig har brug for det.

1. Køb et fitnessabonnement

For nogle er det svært at dyrke motion derhjemme, og hvis du har det sådan, vil vi anbefale dig, at du køber et fitnessabonnement. Så skal du ikke gøre andet end at møde op dernede og træne. De har også altid mange hold, hvis du har brug for noget motivation.

1. Tag armbøjninger hver dag

Der er mange træningsformer, du kan lave derhjemme. Hvis du gerne vil føle dig mere overskudsagtigt, så kan du begynde at tage armbøjninger hver dag derhjemme. Det giver dig ekstra energi, og det føles dejligt at nå et mål hver eneste dag.

1. Lav aftaler

Mange har svært med at motivere sig selv, og så er det en god idé at lave en aftale med en god ven eller veninde. På den måde kan I motivere hinanden til at træne mere.